HTML

Kiírom, mert ki nem mondhatom

Azért van, mert lassan bedilizek, ha nem írom ki magamból, mi a helyzet. Remélem, lesz jobb is az életem.

Friss topikok

Linkblog

2010.11.11. 20:08 Félőrült

Keresem a... avagy: a munkanélküliség útvesztőjében

Elmentem múlthét kedden a helyi Munkaügyibe, ami a regionálik M. K. is egyben. Még szerencsém is volt, hogy csak másfél órát kellett sorakoznom. 9:00-re mentem amúgy. Mindenki a sor végén kezdi, így én is. Kivételesen nyugodt napot foghattam ki, mert csak 1 ember akart elém tolakodni, de mégsem tudott. Előttem egy olyan lány állt, aki most végzett gépészmérnökként (ergo, diplomás ember), és nem talált munkát. Van ott a sorakozónál egy alacsony, kicsit kövér, kopasz manusz, ő v.mi biztonságis figura. Nagyhangú ember, a visszajáró vendégek szimplán csak Terminátornak hívják. Kell is oda ilyen ember, mert nem a legbizalomgerjresztőbb a munkanélküliek felhozatala :/ Szerencse, hogy aránylag korán mentem, mert mire kijutottam, a kapun kívül, a járdán állt a sor....

Szóval, álltam sorba másfél órát. Eljutottam a nevezett 2.-es számú ablakhoz, ahol egy mogorva, középkorú, szőkített droid ült. Ő felirányított az emeletre, a 107-es szobába. Kaptam ilyen kis cetlit is, hogy miért jöttem, meg egyéb ilyen adatokkal volt teleírva. Hát, a lenti ügyintéző egy tündér volt ahhoz képest, akinek az irodájába kellett mennem. Köszönés tőle nuku. Leülök, veszem elő a mindenféle irataimat (személyi, lakcím, bizik, stb.). Nézi a bizonyítványaimat, felhúzza a szemöldökét, aztán nézi az OKJ-s bizimet, majd elvörösödik a feje, és aránylag szolidan megkérdezi: "Maga mit keres itt ilyen jó érettségivel, és egy OKJ-s bizonyítvánnyal? Ezzel simán elmehetne varrónőnek!" Mondom: "Elnézést, de téved: az OKJ-s papírom nem varrónői, hanem tervezői képesítés. Varrással kapcsolatban csak az alapokat tanultuk, a képzés inkább művészeti és elméleti volt." Nem mondott semmit, csak elhúzta a száját, és gépelte tovább az adataimat. Ó, én kérek elnézést, amiért tönkreverték anno 20 éve magyar ruhaipart, és nem dolgozom pl. kínaiaknak illegálisan sz*rért-húgyért egy lepukkant helyiségben napi 14 órában, 2x10 perc pihenőidővel (ha egyáltalán adnak pihenőidőt)! Ezután kitessékelt az irodából, ő is kijött, és elvitte lefénymásolni az érttségimet, meg az OKJ-s bizimet. Kaptam ilyen fehér színű, álláskeresős kiskönyvet, meg egy több oldalas dokut, amit vagy 1000 helyen szignóznom kellett. Bele se merek gondolni, hogy a diplomás csaj, aki előttem állt, milyen beszólást kaphatott, mikor az ügyintézőhöz került (ahhoz, akinél én voltam, mert, bár előttem állt a sorban, mégis utánam ment be. Furcsa ez a számosztogató rendszer).

Ezután még megkérdeztem, hogy a képzésekről hol érdeklődhetek. Megmondta, és kb. 15 percnyi fel s alá mászkálást követően meg is találtam (a 103-as irodát kerestem). Az irodák számozása egyébként baromi logikátlan. Oké, bekopogok. Semmi szó, hogy "Tessék!" vagy "Szabad!", vagy ilyesmi. Benyitok, bemegyek. Két asztal mögött egy-egy, tőlem max. 5 évvel idősebb csaj ült. Kérdezem, mi a helyzet a képzésekkel. Válasz gyér hangon: "Hát, most nekünk nincs képzésünk, de a V******e hirdet képzést meg állást." Kérdezem: "Akkor minek van kint a regionális honlapon a képzések listája?" Válasz: "Nem tudom, a honlapot nem mi szerkesztjük!" Mondom, értem, köszönöm, viszlát. Annyira jellemző, hogy az asztal mögött ülő szerencsétlen birkának fogalma sincs arról, amit csinál, és ami elgondolkodtató, hogy hogy kerül egy alig 25-26 éves ember munkaügyi tanácsadói posztra, mikor több, mint valószínű, hogy nulla gyakorlata van ilyen munkakörben. Ilyen után senki ne csodálkozzon, hogy sz*rt se halad az ügyintézés! Tapasztalatlan emberekkel nem lehet hatékonyan dolgozni! Nem azt mondom, hogy a kiégett ötvenesek a nagyágyúk, de legalább ne koma alapon menjen már az a közigazgatásban, hogy ki milyen állást tölthet be! Valószínű, hogy ez a két csaj is úgy került be, hogy az apjuk ismerte a kóceráj vezetőjét. Gratulálok! Újabb 2 ember, akiknek sz*rt sem ér a semmilyen munkájuk és valószínűleg több ezer ember munkához, képzéshez jutási lehetőségét szúrják el naponta!

Baromira felidegelt az a nyomorult ott az asztalt mögött, szóval bementem a fentebb említett céghez. Ott kaptam szóróanyagot, hogy hova kell küldeni cv-t. Hazafele menet még mászkáltam a városban, és a buszra várva egy olyan nénivel beszélgettem, akinek a lánya jogászként végzett (summa cum laude diplomával, ami nagyon jó - a jogászoknak minősítő diplomája van), és nem talál állást. Szóval, semmire sincs garancia....

Hazaértem kb. 13:30 körül, és leültem megcsinálni normálisan a cv-met, meg a motivációs levelet (kértek azt is - jellemző a multikra). Hát szenvedtem, mint a lakodalmas kutya, hogy hogy fejezzem ki magam - rég nem írtam semmiféle hivatalos dolgot, szóval, kicsit kiestem a formanyelvből. Sikerült jól megszerkeszteni a cv-t meg a motivációs levelet, elküldtem a megadott e-mailcímre. Most várom, hogy visszajelezzenek. Ez a meló nem tűnik trének, de olvastam pár rossz dolgot a cégről (állandó variálás a beosztással előzetes figyelmeztetés nélkül, idióta interjúk, stb.), szóval, nem tudom. Olvastam olyan írást is, ahol meg dícsérték a helyet. Majd kiderül. Holnap megyek állásbörzére. Remélem, lesz olyan hirdető is, aki normális állást kínál normális bérért, normálisan elmondja, mit kell csinálni, és elfogad cv-t (vannak, akik nem, és ott helyben kell papírt kitölteni). Hétfőn meg, tanácsadásra megyek 9:00-re. Kíváncsi vagyok, fognak-e használható és értelmes dolgot mondani....

Baromi rossz, hogy nincsen munkám, pedig mindig böngészem a hirdetéseket, de ezek rendszerint vagy sz*r melók, ahol tuti, hogy se bejelenteni nem jelentenek be, se kifizetni nem fizetnek, és ha van szerződés, azt tuti, hogy a munkavállaló szívja meg, ha aláírja (egyébként, pont egy ilyen helyről léptem, még mielőtt aláírtam volna a papírt, és miután kiderült, hogy a 30 nap nem 30 munkanap, hanem max. 10 nap, de még annyi se biztos, és még azt a rövidke időt se fizetik ki). Vagy olyan melók, amiket hirdetnek, ahova diploma kell, meg gyakorlat. Vicces kritériumok: a legtöbb friss diplomásnak nincs gyakorlata, vagy ha már x éve végzett, akkor is lehet, hogy nincs, mert még mindig nem talált állást , ahol gyakorolhatott és dolgozhatott is volna (vagy dolgozott, de baromi más területen eddig), vagy van diplomája, és gyakorlata is, de már nem fiatal (ergo, közel az 50-hez, és a nyugdíjhoz is). A munkáltatók se tudják már, mit kérjenek a jelentkezőktől, és ott csalnak, ahol nem szégyellnek, és ezt a csalást sokszor a munkavállaló szívja meg. Élő példa tesóm: jött a napokban 2 APEH-os figura, hogy tesómnak x százezer Ft-nyi adótartozása van+y tízezer Ft-nyi késedelmi kamattal, mert nem fizetett adót. Mondjuk, ez nem lehet, ő mindig minden járulékot befizetett. Hát kisült, ahogy kérdezgették az arcok az előző munkahelyeiről, hogy az ez előtti munkáltatója b*szta bejelenteni őt az illetékes hatóságnál! Oké, kitöltöttük a szükséges papírokat; mondták a tagok, hogy nincsen gáz, mert ez a tartozás elévül nemsokára, szóval így senki nem kerül utcára.

Szóval, k*rvára remélem, hogy sikerül v.mi normális állást találnom és kapnom.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://afelorultblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr592442385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása